SO B

Griezelen in de Herfst

Van 25 september tot 20 oktober hebben we in het SO het thema  Herfst in combinatie met griezelen.  Want dit is ook het thema van de Kinderboekenweek. We zijn dit thema gestart met in de aula met een toneelstukje over griezels .Daarvoor hadden we een voorleesochtend gepland, waarbij de ouders gingen voorlezen met de kinderen. Dit was erg geslaagd en gezellig knus. In de klas hebben we alweer veel gemaakt, bijv. spinnen, heksen, eikels en bladeren. Ook hebben we een ontdekhoek,...

Thema zomer

Het Thema Zomertijd is in volle gang. De kinderen hebben buiten heerlijk met water gespeeld. In de klas hebben we een tentje staan waar de kinderen graag in spelen,

Thema Verkeer

De kinderen hebben weer mooie knutsels gemaakt bij het thema verkeer!

Schoolreis Monkey Town

Dinsdag 28 maart zijn we samen met de A-groep en de brugklas op schoolreis geweest. We gingen met de bus naar naar monkey Town. Daar konden we klimmen, klauteren, glijden en springen. Tussen de middag hebben we lekkere patatjes gegeten. Het was een gezellige dag! Moe en voldaan kwamen we aan het eind van de middag terug op school.

Letters

In de klas zijn veel kinderen al heel actief bezig met het leren van de letters en ook kleine woordjes leren. Dit doen we op veel verschillende manieren en deze keer met klei en zand.

Bouwen

2x in de week laten we de kinderen met verschillende materialen aan hun tafel bouwen. Tijdens het bouwen behandelen we meteen de begrippen meer/minder, groot/klein, hoog/laag.